محل تبلیغات شما

روشن نمایی :

 در ویرایش این نوشته ،  ما از نسک (کتاب) پارسی بگوییم، تازی نگوییم» ، برای سره نویسی واژه های تازی به پارسی بهره گرفته ایم.

دکتر مرداویج زیاری

همچشمی(رقابت) بر سر به کار گیری رنگ‌ها در جهان بازرگانی و اندازه داری(اقتصاد) آنچنان سخت است که هر سال هنبازی های(شرکت‌های) بزرگی برای پدافند از فربود(حق) به کارگیری انحصاری از رنگ‌های خود به دادگاه‌ها دادخواهی می‌برند ، چرا که سود در همین گیرایی هایی است که برای کامیابی خود درست کرده اند . نشان و نشان‌سازی آنچنان در جهان همچشمی این روزها کرامند(مهم) است که تنها به شُوند(دلیل) دیسه(شکل) و رنگ آن مشتریان بسیاری ربوده خواهند شد و چه بسا اگر بخواهند دگرگونی ای در آن پدید آورند ، شاید برخی مشتریان را از دست دهند چرا که شاید آنها بپندارند که از کیفیت فراورده نیز کاسته شده و کالا دیگر همان کالای پیشین نیست!  با اینهمه همانجور که در جهان می بینیم ، بسیاری از هنبازی های(شرکت‌های) بزرگ و کامیاب ، سودنشان را می‌برند که این کار هوده(نتیجه) سال‌ها تلاشی است که برای یادنوشت(ثبت) و شناساندن یک نشان میان مردم جهان انجامیده اند.

به کارگیری یک رنگ به‌ویژه در رسانیدار(تبلیغ) یک کالا یا پرستایی(خدمات) ، هرآینه(حتما) پیام ویژه ای برای مشتریان دارد . این رنگ گزیده شده می‌تواند هَنایش(تاثیر) برجا(مثبت) یا رانده(منفی) بر ویر(ذهن) مردم گذاشته و نگر او را ربوده یا برگرداند . پس برای طراحی لوگو و گزیدن رنگ هرآینه(حتما) با یک ویژه کار(متخصص) رسانیدار(تبلیغات) سگالش(م) کنید . با اینکه کرامندترین(مهم‌ترین) آخشیج(عنصر) در کار و بازرگانی شما رنگ نیست ، ویک(اما) نخستین چیزی است که روی سخن شما با آن روبرو می‌شود ، رنگ است . پس چه بهتر که این رنگ در نگاه نخست هَنایش گذار(تاثیرگذار) باشد .  دوست دارید در نگاه نخست ، کالا یا پرستایی تان(خدماتتان) چه سهشی(حسی) را در بیننده برانگیزاند؟

  • راستگویی و همباری : آبی را برگزینید.
  • شور و هیجان : سرخ را برگزینید.
  • ریسک‌پذیری : نارنجی را برگزینید.
  • سرگرمی : زرد را برگزینید.
  • دوستی با تن و ‌زیست بوم : سبز را برگزینید.
  • دور اندیشی و آرامش : آبی را برگزینید.
  • پروا و باریک بینی : چهره ای(صورتی) ، آبی ، سبز و سبزآبی را برگزینید.
  • زیبایی و برازندگی : مشکی و سیمین را برگزینید.
  • چونی(کیفیت) : مشکی ، سیمین ، زرین و بنفش را برگزینید.
  • دارایی و خودآرایی : زرین ، مشکی ، سیمین و بنفش را برگزینید.
  • کلاس بالا : مشکی و سیمین را برگزینید.
  • توانمند : مشکی را برگزینید.

بیاد بسپارید بسیاری از تک ها بر شالوده سَتَرساها(احساسات) خود خرید کرده و سپس خریدشان را با فرنودشان(منطقشان) روی نهاد(توجیه) می‌کنند! در رسانیدارها(تبلیغات) خود باید رنگی را برگزینید که هم سَتَرساها(احساسات) و هم فرنود(منطق) بینندگان را بِهُناید(تاثیرگذارد).  روانشناسی رنگ‌ها به ما می‌گوید براستی رنگ‌ها هم نمایانگر سَتَرساها، مهرورزی ها ، انرژی و . ما هستند . اینک به بازنمایی(توضیح) به برخی از ویژگی رنگ‌ها می‌پردازیم.

سپید

سپید نمایانگر پاکی ، بی گناهی و پاکیزگی است . این رنگ بیشتر در رسانیدار(تبلیغ) سازمان‌ها و بنیادهای نیکوکاری، سالن‌های ماساژ و شگردآوری های(فناوری‌های) برتر (مانند شرکت اپل) به کار گرفته می شود . رنگ سپید سهش(حس) آشتی و آرامش را به تک می دهد و در هوده(نتیجه) مشتری هنگام خرید کالا یا دریافت پرستایی(خدمات) سَتَرسایی(احساس) آرامش و دلارامی خواهد داشت . هنبازی های(شرکت‌های) دارویی، بنیادهای تندرستی ، فراورده های بهداشتی و . نیز رنگ سپید در رسانیدارها(تبلیغات) و طراحی کاتالوگ خود به کار می گیرند تا از سهش آرامشی که رنگ سپید به بیننده می‌دهد بهترین بهره را برند.

مشکی

در جهان بازرگانی مشکی نمایانگر توانمندی و ماندن ، برتری ، زیرکی(ظرافت) و خودآرایی است . نمونه وار کارخانه اتومبیل‌سازی جگوار در رسانیدارهای(تبلیغات) خود رنگ مشکی را به کار می گیرد تا ویر(ذهن) خریداران را به سوی نیرومندی و زیرکی(ظرافت) طراحی اتومبیل‌هایش بکشاند . خریدارانی که در میان تک های با درآمد بالا ، دانش آموختگی بالا و در کل کلاس بالا جای می‌گیرند . مشکی رنگ پیچیدگی ، ویژه کاری و نمایانگر زندگی با پرستیژ است . اگر می‌خواهید رسانیدار(تبلیغاتی) کوشنده(جدی) و رسمی داشته باشید ، رنگ سیاه یا همان مشکی را به کار گیرید.

سرخ

جنبش ، هیجان، شور و در فرآورده ها یا پرستایی هایی به کار می‌رود که خریدار یا مشتری می‌خواهد بی درنگ آن را به کار گیرد . نمونه وار همبازی(شرکت) کوکاکولا در طراحی ایستگاه‌های نوشیدنی خود از رنگ سرخ بهره می‌گیرد تا مشتریان را با اشتیاق و بی‌درنگ برای نوشیدن به آنجا بکشاند . رنگ سرخ سهش نیرومندی را هم به بیننده می رساند . کمونیست‌ها پرچم‌های سرخ را برای نشان دادن توانمندی به کار می گرفتند . نایت کلاب ها ، فست‌فودها ، مغازه‌های فروش نوشیدنی و ایستگاه‌های خوراک آماده رنگ سرخ را به کار می گیرند چرا که این رنگ به مشتری سهش چالکی ، گرایش ، انرژی و امید می‌دهد.

آبی

رنگ آبی بسیار در رسانیدار به کار می‌رود . این رنگ سهش باور به خویش ، دلارامی و امنیت را می رساند . آبی رنگی است که در جای جای گوی زمین دیده می‌شود . رنگ آسمان ، دریا و اقیانوس سهش آرامش ، شکسب و اندیشیدن را می‌دهد و اینجاست که نا همگونی سرخ و آبی پیدا می‌شود . با رنگسرخ مشتری به چابکی گزیر(تصمیم‌)گیری کرده و خرید می‌کند ویک(اما) رنگ آبی مشتری را آرام می‌کند و می‌گذارد با شکیب و ح راهنمای کالا را خوانده و با دلارامی گزیر(تصمیم)‌گیری کند . آبی را برای رسانیدار همه بازرگانی ها می‌توان به کار برد ، به‌ویژه بازرگانی هایی که می‌خواهند وفاداری ، پایداری ، پاسخگو‌پذیری و. را به مشتری پیشکش کنند.

نارنجی

نارنجی رنگ نوآوری و شادمانی و سرور است . هنبازی هایی(شرکت‌هایی) که می‌توانند در رسانیدارشان از رنگ نارنجی بهره ببرند هنبازی هایی هستند که کالا یا پرستایی پرانرژی و سرگرم‌کننده دارند . تاربست های(شبکه‌های) تلویزیونی (به‌ویژه تاربست های کودکان) ، کارخانه‌های زاست(تولید) شکلات و . این رنگ را به کار می گیرند تا مشتریان را به سوی خود بربایند . رنگ نارنجی نزدیک به رنگ سرخ است و روی مشتری در دم هَنای(تاثیر) می گذارد.

زرد

زرد که نمونه آشکارش خورشید است ، سهش گرما ، شادمانی ، هیجان و سرگرمی را می رساند . بازرگانی هایی که با رویدادهای فراهمادی(اجتماعی) همراهند (مانند کلوب‌ها) از رنگ زرد بهره می‌جویند چراکه درخشندگی رنگ زرد مشتری را چابک به سوی خود می کشد . مک‌دونالد و آیکیا نمونه‌های آشکاری هستند که در لوگو و طراحی‌ها و رسانیدارشان رنگ زرد را به کار می گیرند.

سبز

سبز نمایانگر تازگی ، بالندگی ،  تندرستی و از سویی رنگی وابسته به پول و دارایی است ! بنابراین بازرگانی هایی که با زندگی بی گزند ، خوراک های بی گزند و گیاهی ، فراورده های ارگانیک و فراورده های بازیافت شونده در زیست بومی سروکار دارند رنگ سبز را بسیار به کار می گیرند . افزون بر این رنگ سبز برای رسانیدار بازرگانی هایی که با امنیت دارایی ، سرمایه‌گذاری ، سوددهی و. نیز بربسته هستند کاربرد دارد.

بنفش

در درای صدها سال رنگ بنفش هم نمایانگر ت و هم نماینده پادشاهی بوده است! زیرا بنفش از سرشتن دو رنگ انرژی بخش سرخ و رنگ پایدار آبی بدست می‌آید. رنگ بنفش انگیزه ، نژادگی ، لوکس بودن ، فرزانگی و خرد را  می رساند. فراورده ها و پرستاهایی که با پرسمان های پولی ، دانش آموختگی والا ، آرامش و پرستیژ سر و کار دارند رنگ بنفش را در رسانیدارهای خود به کار می گیرند.

چهره ای(صورتی)

چهره ای سهش جوانی ، سرگرمی ، انرژی و خوشی را می رساند . این رنگ تا کرانه ای یک مایه جنسیتی نیز به خود گرفته و رنگی نه شمرده می‌شود! در سراسر جهان بسیاری از فرآورده ها و پرستایی هایی که برای دختران و خانم‌ها انجام می‌شوند با رنگ چهره ای همراه شده اند.

قهوه‌ای

پایداری و ماندگاری ، دیرینگی و آرامش سهش هایی(حس‌هایی) هستند که رنگ قهوه‌ای می رساند . قهوه‌ای رنگ خاک و رنگ زمین است و در رسانیدار کالاهایی که به زیست بوم بربسته اند به کار می رود.

خاکستری و سیمین

هر دو رنگ خاکستری و سیمین باید با باریک بینی به کار گرفته شوند . شُوندش(دلیلش) این است که این دو رنگ نمایانگر توانایی ، نوآوری و کنشی بودن است و در رسانیدار پرستایی(خدمات) چون شگردآوری(فناوری) شنوادان(اطلاعات)، کارخانه‌های زاستی(تولیدی) و کارهای سگالشی(می) به کار می‌روند . همچنین رنگ‌های سیمسن و خاکستری سهش(حس) خرد ، کوشندگی و خودباوری را می رسانند . بنابراین وکیل‌ها ، پزشکان ویژه کار و سگالشگران مالی در رسانیدارهایشان این دورنگ را به کار می گیرند .

در پایان باید یادآور شویم که در گزیدن رنگ هرآینه باید نگر ویژه کاران آن و سگالشگران رسانیدار(تبلیغات) را به کار گیرید . گاهی یک گزینش نادرست می‌تواند هوده ای(نتیجه ای) وارون داشته باشد.

 

شهر شماره یک ایران و جهان

فوتبال در شهر شماره یک ایران و جهان ، تبریز

« چه کسی ترک است؟ »

، ,رنگ ,کار ,برگزینید ,های ,رسانیدار ,به کار ,را برگزینید ,را به ,کار می ,این رنگ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Memento السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام