محل تبلیغات شما

روشن نمایی :

 در ویرایش این نوشته ،  ما از نسک (کتاب) پارسی بگوییم، تازی نگوییم» ، برای سره نویسی واژه های تازی به پارسی بهره گرفته ایم.

دکتر مرداویج زیاری

همچشمی(رقابت) بر سر به کار گیری رنگ‌ها در جهان بازرگانی و اندازه داری(اقتصاد) آنچنان سخت است که هر سال هنبازی های(شرکت‌های) بزرگی برای پدافند از فربود(حق) به کارگیری انحصاری از رنگ‌های خود به دادگاه‌ها دادخواهی می‌برند ، چرا که سود در همین گیرایی هایی است که برای کامیابی خود درست کرده اند . نشان و نشان‌سازی آنچنان در جهان همچشمی این روزها کرامند(مهم) است که تنها به شُوند(دلیل) دیسه(شکل) و رنگ آن مشتریان بسیاری ربوده خواهند شد و چه بسا اگر بخواهند دگرگونی ای در آن پدید آورند ، شاید برخی مشتریان را از دست دهند چرا که شاید آنها بپندارند که از کیفیت فراورده نیز کاسته شده و کالا دیگر همان کالای پیشین نیست!  با اینهمه همانجور که در جهان می بینیم ، بسیاری از هنبازی های(شرکت‌های) بزرگ و کامیاب ، سودنشان را می‌برند که این کار هوده(نتیجه) سال‌ها تلاشی است که برای یادنوشت(ثبت) و شناساندن یک نشان میان مردم جهان انجامیده اند.

به کارگیری یک رنگ به‌ویژه در رسانیدار(تبلیغ) یک کالا یا پرستایی(خدمات) ، هرآینه(حتما) پیام ویژه ای برای مشتریان دارد . این رنگ گزیده شده می‌تواند هَنایش(تاثیر) برجا(مثبت) یا رانده(منفی) بر ویر(ذهن) مردم گذاشته و نگر او را ربوده یا برگرداند . پس برای طراحی لوگو و گزیدن رنگ هرآینه(حتما) با یک ویژه کار(متخصص) رسانیدار(تبلیغات) سگالش(م) کنید . با اینکه کرامندترین(مهم‌ترین) آخشیج(عنصر) در کار و بازرگانی شما رنگ نیست ، ویک(اما) نخستین چیزی است که روی سخن شما با آن روبرو می‌شود ، رنگ است . پس چه بهتر که این رنگ در نگاه نخست هَنایش گذار(تاثیرگذار) باشد .  دوست دارید در نگاه نخست ، کالا یا پرستایی تان(خدماتتان) چه سهشی(حسی) را در بیننده برانگیزاند؟

  • راستگویی و همباری : آبی را برگزینید.
  • شور و هیجان : سرخ را برگزینید.
  • ریسک‌پذیری : نارنجی را برگزینید.
  • سرگرمی : زرد را برگزینید.
  • دوستی با تن و ‌زیست بوم : سبز را برگزینید.
  • دور اندیشی و آرامش : آبی را برگزینید.
  • پروا و باریک بینی : چهره ای(صورتی) ، آبی ، سبز و سبزآبی را برگزینید.
  • زیبایی و برازندگی : مشکی و سیمین را برگزینید.
  • چونی(کیفیت) : مشکی ، سیمین ، زرین و بنفش را برگزینید.
  • دارایی و خودآرایی : زرین ، مشکی ، سیمین و بنفش را برگزینید.
  • کلاس بالا : مشکی و سیمین را برگزینید.
  • توانمند : مشکی را برگزینید.

بیاد بسپارید بسیاری از تک ها بر شالوده سَتَرساها(احساسات) خود خرید کرده و سپس خریدشان را با فرنودشان(منطقشان) روی نهاد(توجیه) می‌کنند! در رسانیدارها(تبلیغات) خود باید رنگی را برگزینید که هم سَتَرساها(احساسات) و هم فرنود(منطق) بینندگان را بِهُناید(تاثیرگذارد).  روانشناسی رنگ‌ها به ما می‌گوید براستی رنگ‌ها هم نمایانگر سَتَرساها، مهرورزی ها ، انرژی و . ما هستند . اینک به بازنمایی(توضیح) به برخی از ویژگی رنگ‌ها می‌پردازیم.

سپید

سپید نمایانگر پاکی ، بی گناهی و پاکیزگی است . این رنگ بیشتر در رسانیدار(تبلیغ) سازمان‌ها و بنیادهای نیکوکاری، سالن‌های ماساژ و شگردآوری های(فناوری‌های) برتر (مانند شرکت اپل) به کار گرفته می شود . رنگ سپید سهش(حس) آشتی و آرامش را به تک می دهد و در هوده(نتیجه) مشتری هنگام خرید کالا یا دریافت پرستایی(خدمات) سَتَرسایی(احساس) آرامش و دلارامی خواهد داشت . هنبازی های(شرکت‌های) دارویی، بنیادهای تندرستی ، فراورده های بهداشتی و . نیز رنگ سپید در رسانیدارها(تبلیغات) و طراحی کاتالوگ خود به کار می گیرند تا از سهش آرامشی که رنگ سپید به بیننده می‌دهد بهترین بهره را برند.

مشکی

در جهان بازرگانی مشکی نمایانگر توانمندی و ماندن ، برتری ، زیرکی(ظرافت) و خودآرایی است . نمونه وار کارخانه اتومبیل‌سازی جگوار در رسانیدارهای(تبلیغات) خود رنگ مشکی را به کار می گیرد تا ویر(ذهن) خریداران را به سوی نیرومندی و زیرکی(ظرافت) طراحی اتومبیل‌هایش بکشاند . خریدارانی که در میان تک های با درآمد بالا ، دانش آموختگی بالا و در کل کلاس بالا جای می‌گیرند . مشکی رنگ پیچیدگی ، ویژه کاری و نمایانگر زندگی با پرستیژ است . اگر می‌خواهید رسانیدار(تبلیغاتی) کوشنده(جدی) و رسمی داشته باشید ، رنگ سیاه یا همان مشکی را به کار گیرید.

سرخ

جنبش ، هیجان، شور و در فرآورده ها یا پرستایی هایی به کار می‌رود که خریدار یا مشتری می‌خواهد بی درنگ آن را به کار گیرد . نمونه وار همبازی(شرکت) کوکاکولا در طراحی ایستگاه‌های نوشیدنی خود از رنگ سرخ بهره می‌گیرد تا مشتریان را با اشتیاق و بی‌درنگ برای نوشیدن به آنجا بکشاند . رنگ سرخ سهش نیرومندی را هم به بیننده می رساند . کمونیست‌ها پرچم‌های سرخ را برای نشان دادن توانمندی به کار می گرفتند . نایت کلاب ها ، فست‌فودها ، مغازه‌های فروش نوشیدنی و ایستگاه‌های خوراک آماده رنگ سرخ را به کار می گیرند چرا که این رنگ به مشتری سهش چالکی ، گرایش ، انرژی و امید می‌دهد.

آبی

رنگ آبی بسیار در رسانیدار به کار می‌رود . این رنگ سهش باور به خویش ، دلارامی و امنیت را می رساند . آبی رنگی است که در جای جای گوی زمین دیده می‌شود . رنگ آسمان ، دریا و اقیانوس سهش آرامش ، شکسب و اندیشیدن را می‌دهد و اینجاست که نا همگونی سرخ و آبی پیدا می‌شود . با رنگسرخ مشتری به چابکی گزیر(تصمیم‌)گیری کرده و خرید می‌کند ویک(اما) رنگ آبی مشتری را آرام می‌کند و می‌گذارد با شکیب و ح راهنمای کالا را خوانده و با دلارامی گزیر(تصمیم)‌گیری کند . آبی را برای رسانیدار همه بازرگانی ها می‌توان به کار برد ، به‌ویژه بازرگانی هایی که می‌خواهند وفاداری ، پایداری ، پاسخگو‌پذیری و. را به مشتری پیشکش کنند.

نارنجی

نارنجی رنگ نوآوری و شادمانی و سرور است . هنبازی هایی(شرکت‌هایی) که می‌توانند در رسانیدارشان از رنگ نارنجی بهره ببرند هنبازی هایی هستند که کالا یا پرستایی پرانرژی و سرگرم‌کننده دارند . تاربست های(شبکه‌های) تلویزیونی (به‌ویژه تاربست های کودکان) ، کارخانه‌های زاست(تولید) شکلات و . این رنگ را به کار می گیرند تا مشتریان را به سوی خود بربایند . رنگ نارنجی نزدیک به رنگ سرخ است و روی مشتری در دم هَنای(تاثیر) می گذارد.

زرد

زرد که نمونه آشکارش خورشید است ، سهش گرما ، شادمانی ، هیجان و سرگرمی را می رساند . بازرگانی هایی که با رویدادهای فراهمادی(اجتماعی) همراهند (مانند کلوب‌ها) از رنگ زرد بهره می‌جویند چراکه درخشندگی رنگ زرد مشتری را چابک به سوی خود می کشد . مک‌دونالد و آیکیا نمونه‌های آشکاری هستند که در لوگو و طراحی‌ها و رسانیدارشان رنگ زرد را به کار می گیرند.

سبز

سبز نمایانگر تازگی ، بالندگی ،  تندرستی و از سویی رنگی وابسته به پول و دارایی است ! بنابراین بازرگانی هایی که با زندگی بی گزند ، خوراک های بی گزند و گیاهی ، فراورده های ارگانیک و فراورده های بازیافت شونده در زیست بومی سروکار دارند رنگ سبز را بسیار به کار می گیرند . افزون بر این رنگ سبز برای رسانیدار بازرگانی هایی که با امنیت دارایی ، سرمایه‌گذاری ، سوددهی و. نیز بربسته هستند کاربرد دارد.

بنفش

در درای صدها سال رنگ بنفش هم نمایانگر ت و هم نماینده پادشاهی بوده است! زیرا بنفش از سرشتن دو رنگ انرژی بخش سرخ و رنگ پایدار آبی بدست می‌آید. رنگ بنفش انگیزه ، نژادگی ، لوکس بودن ، فرزانگی و خرد را  می رساند. فراورده ها و پرستاهایی که با پرسمان های پولی ، دانش آموختگی والا ، آرامش و پرستیژ سر و کار دارند رنگ بنفش را در رسانیدارهای خود به کار می گیرند.

چهره ای(صورتی)

چهره ای سهش جوانی ، سرگرمی ، انرژی و خوشی را می رساند . این رنگ تا کرانه ای یک مایه جنسیتی نیز به خود گرفته و رنگی نه شمرده می‌شود! در سراسر جهان بسیاری از فرآورده ها و پرستایی هایی که برای دختران و خانم‌ها انجام می‌شوند با رنگ چهره ای همراه شده اند.

قهوه‌ای

پایداری و ماندگاری ، دیرینگی و آرامش سهش هایی(حس‌هایی) هستند که رنگ قهوه‌ای می رساند . قهوه‌ای رنگ خاک و رنگ زمین است و در رسانیدار کالاهایی که به زیست بوم بربسته اند به کار می رود.

خاکستری و سیمین

هر دو رنگ خاکستری و سیمین باید با باریک بینی به کار گرفته شوند . شُوندش(دلیلش) این است که این دو رنگ نمایانگر توانایی ، نوآوری و کنشی بودن است و در رسانیدار پرستایی(خدمات) چون شگردآوری(فناوری) شنوادان(اطلاعات)، کارخانه‌های زاستی(تولیدی) و کارهای سگالشی(می) به کار می‌روند . همچنین رنگ‌های سیمسن و خاکستری سهش(حس) خرد ، کوشندگی و خودباوری را می رسانند . بنابراین وکیل‌ها ، پزشکان ویژه کار و سگالشگران مالی در رسانیدارهایشان این دورنگ را به کار می گیرند .

در پایان باید یادآور شویم که در گزیدن رنگ هرآینه باید نگر ویژه کاران آن و سگالشگران رسانیدار(تبلیغات) را به کار گیرید . گاهی یک گزینش نادرست می‌تواند هوده ای(نتیجه ای) وارون داشته باشد.

 

شهر شماره یک ایران و جهان

فوتبال در شهر شماره یک ایران و جهان ، تبریز

« چه کسی ترک است؟ »

، ,رنگ ,کار ,برگزینید ,های ,رسانیدار ,به کار ,را برگزینید ,را به ,کار می ,این رنگ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها